dianaopreis.reismee.nl

duiken

hola

Ben net wezen duiken en het was erg leuk. de eerste duikplek was niet super bijzonder en het zicht was ook niet zo goed maar de tweede duik was een grotduik en erg gaaf. ik hoop ook snel een paar fotos te krijgen.

dikke kus diana

week 2

hallo allemal.

Het wordt hier steeds beter. vorige week zondag ben ik een beetje ziek geweest en de rest van de week ook wel wat last van mijn buik en diarre maar het gaat welbeter nu.

ben van de week 3 dagen wezen kajakken op zee. het was erg gaaf maar ook erg zwaar. we overnachten op een kamp op een eiland en moesten in hangmatten slapen. ( ligt best lekker ) en buiten naar de wc terwijl de boten langs voeren. was wel erg grappig. de groep is erg leuk al houden de meeste ok wel van flink feesten en drinken en dat is niet echt mijn ding maar dat is niet erg. het spaans is moeilijk maar ik vind het wel leuk om te leren. mijn geld is err eindelijk dus dat is erg fijn. als het goed is krijg ik het straks. dinsdag ga ik voor 10 of 12 dagen de delta in kajakken maar ze zeggen dat het minder zwaar is als de afgelopen week, dus dat hoop ik maar. en als ik kan ga ik mee de berg oplopen smorgens. vanmorgen hebben we zelfs een hike van 3 uur gedaan erg gaaf. zwaar maar je voelt je geod alds je het gedaan heb. Al kan ik nu wel een massage gebruiken hoor carin. en kevin ik heb gewoion geslapen na het zien van die leguaan er lopen ook weleens kleintjes rond.

in playa colorada waar de lodge is kan je gewoon alleen rondlopen dus dat is wel fijn.

al moet je wel uitkijken en niet alleen in het donker gaan.

sorry mannen ik zal voorzichtig doen maar geniet ook van alle leuke avontuurlijke dingen die ik kan doen.

morgen ga ik waarschijnlijk duiken

dikke kus uit venezuela

de eerste week

hoi allemaal

mijn reis was erg hectisch maar ik heb mijn tas gekregen het geld heb ik nog niet maar zal straks even kijken of het van mijn rekening is. ik heb al veel dingen gedaan. er is een kleine klimwand in de lodge waar ik al 3 keer op geklommen heb erg gaaf en ik ben wezen abseilen van een waterval van 35 meter echt supert gaaf. De spaanse lessen gaan redelijk maar het is veel om te onthouden. Iedere ochtend sta ik op om 6.15 voor de ochtend exersice. dat is een berg oplopen of voetbalen of iets ik vind het erg leuk om de berg op te lopen en merk al dat het steeds beter gaat. om 7.30 is er onbijt meestal hebben we dan watermeloen en een soort ยดpap en pannekoeken of iets. daarna beginnen om 8.30 de spaanse lessen oje gaat iets anders doen tussen 12 en 14 heb je meestal vrij om te lunchen of naar het strande te gaan en dan om 14.00 uur weer spaans of iets anders om 19.30 avondten en soms daarna nog een activiteit. we hebben al merengeu les gehad het ging beter als ik dacht maar dat was nog erg slecht.. de tijden veranderen de hele tijd en de dag dat je its gaat doen ook maar ik vind het niet zo heel erg. ik mis wel dat ik niet gewoon alleen kan gaan doen wat ik wil maar allees met meerdere mensen moet maar ook dat went. het eten is goed te doen. En ije kan ook gewoon douchen als er genoeg water is ( van de week >) was het water op

Frown
. het is alleen wel koud maar dat is niet zo heel erg. Volgende week gaan we weer veel gave dingen doen zoals wandeltochten 3 daagse kajak tocht en hopelijk duiken. De mensen zijn allemaal erg aardig maar mis iedereen thuis ook wel.

Het gaat nu duis goed met me en ik doe veel leuke dingen ben benieud wat er nog komen gaat

dke kus uit venezuela

de heenreis

hoi allemaal

de heenreis was erg hectisch

mijn eerste 2 vluchten hadden vertraging dus ik moest erg haasten op caracas en had bijna mijn vlucht gemist. mijn tas is nu nog in caracas of barcelona maar die hoop ik snel te krijgen.

moet nu geld overmaken maar snap niet hoe

het is nu dus nog niet zo leuk. maar dat komt allemaaal wel de mensen in de groep zijn erg aardig.

volgende keer vertel ik meer

dikke kus

diana

Venezuela

Nog 6 daagjes en dan is het zover en ga ik voor 12 weken naar Venezuela. Ik heb er super veel zin in maar vind het ook erg spannend en zal iedereen in Nederland erg missen. Net als vorig jaar tijdens mijn reis naar Nieuw Zeeland wil ik jullie wer via deze weblog op de hoogte houden van al mijn belevenissen en natuurijk hoop ik op weer net zoveel lieve en leuke reacties als vorig jaar

Laughing

Wat ga ik allemaal doen in Venezuela:

Week 1 en 2
Playa Colorada

Intensieve Spaanse les, kook- en salsales, tochten naar eilandjes, watervallen en naburige dorpen, outdooractiviteiten, 3-daagse kayaktocht (dolfijnen spotten)

Week 3
Caripe Nationaal Park

Spaanse les, bezoek aan koffie- en fruitplantages en lokale markten, trektochten door de bergen, overnachtingen in tenten

Week 4 en 5
Orinocodelta

Kayakexpeditie van 10-12 dagen door de rivierdelta, savanne en jungle, bezoek aan afgelegen dorpen van de Warao indianen, kennismaking met het leven van de indianen (vissen, survival, slapen in hangmatten)

Week 6
Playa Colorada

Intensieve Spaanse les, kookles, sportieve activiteiten (beachvolleybal met de lokale bevolking, duiken, snorkelen), excursies naar Barcelona en Cumana

Week 7 en 8
Gran Sabana

Jeepsafari naar de mystieke hooglanden, bezoek aan dorpen van indianen, Spaanse les (alleen de eerste week), beklimming van tafelberg Roraima (trekking van een week), overnachten in tenten

Week 9 t/m 12
Playa Colorada

Spaanse les ('s ochtends) en vrijwilligerswerk ('s middags). Voorbeelden van projecten: werken met straatkinderen of op een buurtproject voor de lokale bevolking

Van Activity International heb ik het advies gekregen om geld in te zamelen zodat ik tijdens mijn vrijwilligerswerk iets kan doen/ kopen/opbouwen waar ze op het project waar ik geplaatst zal worden iets aan hebben.

Ik wil jullie vragen om een klein bedrag te doneren waarmee ik tijdens mijn verblijf iets kan doen voor de lokale bevolking. Ik weet dus nog niet wat ik met het geld zal gaan doen maar zal jullie hiervan op de hoogte stellen via deze weblog.

Als jullie een klein bedrag willen doneren kan dat op rekeningnummer 565941526 ten name van D. Kortlever in Alblasserdam.

Als jullie mij post willen stuuren kan dat. In Playa Colorada komt het niet aan maar als jullie het naar het volgende adres stuuren zorgen zij dat het bij mij komt.

Jakera Tours, Calle 24 8-205, sector Las Heroinas, Meride- Venezuela

Veel liefs diana

Weer terug van weggeweest

Hoi allemaal,

Vanmorgen om 5 uur ben ik weer op nederlandse bodem geland.

Ik heb een geweldige reis gemaakt en heel erg genoten. Bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties op mijn verhalen.

ik heb een aantal foto's op mij log gezet maar dat zijn er maar een paar van vele.

Zie en spreek jullie allemaal snel weer!

Ikga nu zo lekker slapen want ben behoorlijk moe heb sinds woensdagavond hier, dondedagochtend bij mij toen alleen een aantal uur in het vliegtuig 'geslapen'.

Veel liefs van mij

dolfijnen zwemmen

hoi

hier mijn laatste verhaal vanuit nieuw zeeland.

Gisteren heb ik met dolfijnen gezwommen. Het was echt SUPER GAAF!!!!! Er waren heel veel dusky dolfijnen ze kwamen echt heel dicht bij en er waren ook kleintjes bij. We mochten 6 keer het water in. een zeer geslaagde laatste dag.

Over een kwartier stap ik in de bus naar het vliegveld en dan is het ongeveer 34 uur reizen naar huis.

Groetjes van mij en ik zie jullie allemaal in nederland .

Milford sound, the catilins enz.

hoi hoi

S'avonds zijn sanne en ik wezen eten bij de pizzaria en daarna met een groot deel van de groep een film over fjordlandwezen kijken. Eeen erg indrukwekkende film. Daarna terug naar het hotel en lekker gaan slapen de volgende dag gingen we vroeg op weg naar milford sound. Onderweg een aantal fotostops gemaakt en een wandeling van ongeveer 3 uur. heen allemaal stijgen en terug allemaal dalen. Daarna zijn we door gereden want om 3 uur moesten we de boot hebben die ons door de fjorden zou varen. Erg gaaf , mooi en indrukwekkend om te zien. Daarna weer terug naar te anau, waar we in het dorp wat gegeten hebben. De volgende dag op weg naar de catlins. waar we om een uurof drie aankwamen. nog even in het zonnetje in de tuin gelegen en daarna lekker gekookt samen met ans en sanne. s'avonds pirates of the carrabean gekeken en even naar huis gebeld. Zondag werden we om 8.45 opgehaald voor onze excursie door de catlins. een hele mooie waterval, zeeleeuwen van dichtbij (10 meterafstand) op het strand en pinguins gezien. We hadden echt super mooi weer dus een heerlijke dag. S'avonds het restje van de vorige avond opgegeten en op tijd naar bed. Vandaag zijn we naar Dunedin gereden. wat in het stadje rondgereden en straks gaan we naar de otega pensula waar we misschien weer zeeleeuwe en en albatrossen zien. Morgen rijden we naar Cristchurch en woensdag als het weer meezit met dolfijnen zwemmen in kakoura. en dan vliegen we donderdag ochtend weer richting huis.

Het is hier nog steeds top. Maar ik mis jullie allemaal ook wel hor. dus een mooi tijd om weer naar huis te komen.