dianaopreis.reismee.nl

la grand sabana

hoi allemaal

hier ben ik weer.

de afgelopen 2 weken ben ik la grand sabana geweest.het was daar erg gaaf. 28 feb z<ijn we vertrokken en na een rit van 12 uur met een aantal stops waren we op het eerste kamp. dat was nog niet veel beijzonders maar de volgende dag gingen we naar een heel gaaaf kamp na 4 uur tijden waarvan een halfuur of road waren we in een gaaf kamp naast een mooie waterval. we zijn daar een aantal nachten gebleven en het wasd er erg mooi we hebben2 wandeltochten naar watervallen gemaakt elk van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug om ons een beetje voor te bereiden op de week erna.

hierna zijn we naar sanfransico gegaan een pemon stad de grootste in la grand sabana en hier woonde ook1 van onze gidsen we zijn hier 2 nachten geweest en hebben oo wat les gehad in pemoncultuur. maar dat snapte ik niet echt want het was in het spaans. en toen kwam zaterdag en gingen we naar roraima.mety een backpack van ong 14 kilo opmijn rug zijn we begonnen aan de tocht. de eerst dag was ong 4uur lopen en we moesten 2 rivieren oversteken ( het is erg lastig te blijven staan op gliberige rotsen met eenbackpack op je rug) we hebben die dag 16 km gelopen en het was nog redelik te doen omdat er maar een paar keer omhooglopen in zat en de rest vooral vlak of naar benenden was. s{avonds kon ik wat kilos kwijtraken omdat ik het diner van die dag gedragen had dus daar was ik van af. na ons gewassen te hebben in de rivier snel lange kleren aan tegen de puripuri. kleine vleigjes die een hap uit je huid nemen en dat jeukt verschrikkelijk. wat gerust en na het diner in de tent. Oja die moeten we ook dragen. de volgende dag gingen we door naar basekamp onderaande roraima. dit was 10 kilometer lopen maar vooral steil omhoog erg vermoeiend ik was dan ook bleij toen ik er na ong 2,5 uur was. smiddags gerust en na het eten een quiz die groepsgenoten gemaakt hadden erg leuk. en toen de volgende dag raraima op. dit is 5 km op met handen en voeten omhoog klimmen. en ik heb er 3.5 uur overgedaan. maar het was de moeite waard. op de t5op had je een geweldig uitzicht. na nog 3 kwartier in de regen lopen naar de grot waren we er eindlñeijk tent opgezet en gerust en mijn buikspieren protesteerde behoorlijk. we konden niet echt van het uitzicht genieten omdat we in een wolk zaten. maar het was erg gaaf op de rand te zitten mat niets onder je of voot je. de volgende dag was het opgeklaard en hebben we een tocht van 6 uur over de tapui ( de totp van raoariama is vlak.)gemaakt.. mooie uitzichten enkristal valeien genzien en naar het hoogste punt gewwest.

en toen de tocht terug. weer 5 kilometer steil naar beneden klimmen en de 11 kliometer terug naar het kamp na de ricvieren die we dus ook over moesten steken. het naar benerden lopen is erg zwaar en deed pijn aanmijn knienen maar het is gelukt en toen de laatsdte dagom 3.5 uur uit bend ontbeten en de laatste 14 kilometen naar de jeeps ik was erg moe en vooral het eerste uur lo0pen en de laatste kilometer was erg zwaar maar ik heb het gered. en het was de moeite waard. in de jeeps en terug naar snafransisco.omde spullen op te halen die we aschtergelaten hadden daarna naar san elana waar we in een hotel verbleven lekker gedoucht en voor de lunch naar brazilie erg lekker en ik heb hier ook een hangmat gekocht waar ik nu in slaap. vrijdag tertu naar het eerste kamp. en gisteren de laatste 12 uur terug rijden.

het waren 2 supergave weken .en ik heb erg genotenaf en toe zwaar maar zeker de moeite waard.

de komende 4 weken spaans en vrijwilligerswerk. we gaan jakera club openen een gebouw waar kinderen uit playa kunnen komen om engels te leren of gewoon van de straat te zijn en ook volwassenen kunnene r engelse les volgne.ok heeft brandon gezegd dta hij me een woning voor gehandicapten gaat laten zien. maar je wwet hietr maar nooit. ik hou jullie op de hoogte.

dikke kus diana

Reacties

Reacties

Jessica van S

Hoi Diaan,
Wat goed om weer wat van je te horen. Volgens mij vermaak jij je prima nu. Wat een hoop zware (de wandeltochten), maar ook mooie ervaringen heb je gehad de afgelopen twee weken!!
Geniet er nog van de laatste maand.

Tot over een maand!!

Liefs Jessica

Annelies

Super om van je horen!! Foto's zijn super dus in het echt moet het wel geweldig zijn!!!
Kan niet geloven dat je alweer over de helft heen bent, we zien je snel weer maar geniet er nog van!!!
x Annelies

Ilona

Hey Diaan!
Wauw weer genieten hoor om al jouw belevenissen te lezen, en te zien! Héle gave foto's, wat is het daar mooi!!! Petje af trouwens, zoveel kilometers sjouwen met een enorme backpack, pfff wordt er al moe van als ik het zie ;-)!
Blij heerlijk genieten daar meid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!