dianaopreis.reismee.nl

Black ball en de Fox gletser

Hoi allemaal,

Hier weer even een update.

Vanuit nelson zijn we vroeg vertrokken. Na ongeveer 2 uur zijn we estopt bij de grootste swingbrug van Nieuwzeeland en hier over heen gelopen. Was erg leuk maar hij ging minder heen en weer dan ik verwachte. Hierna zijn we verder gereden en na een lunchstop en wandelingvan ongeveer een uur bijde zeehonden koloniezijn we op weg gegaan naar de pancake rocks. ook hier weer een wandeling gemaakt. En even een ijsje gegeten. En oten op weg naar black ball. De schipper van de boot zei dat de enige 2 dingen die je daarkan doen zijn drinken en sex hebben. TOen we aankwamen bij het hotel dacht ik echt waar zijn we nu belandt. Het was een oud gebouw. en iedere kamer zag er weer anders uit. Ik vind het nu 1 van de leukste hotels waar we geweest zijn. De mensen waren er erg aardig. en we hebben erg gelachen. In Black baal bleven we maar 1 nacht wat ook wel genoeg was want er is weinig te doen. en het dorp ben je in 15 minuten door gelopen. Gisteren zijn we naar Fox Glazier gereden. We hebben hier weer eenhuisje dus bij de stop even wat boodschappen gedaan. deze keer zitten sanne en ik bij Ans en Jan in het huisje. We zouden onderweg nog stoppen bij de frans josef glazier maar omdat Leen het programma omgegooid had en ons al geboekt had voor de helehike omdat het vandaag slecht weer zou worden zijn we snel doorgereden. we warenoptijd bijfoxenstonden klaar om in de helicopter te stappen die ons naar de gletser zou brengen maar het weer sloeg om dus ging het niet door. Leen gesmst die ons op de helihike van vandaag heeft gezet.en terug naar het centrum. We zijn toen nog naar lake madison ( ook wel spiegelmeer) gewwest een wandleing vanongeveer een uur en 3 kwartier.de Spiegeling van mount Cook in het meer zagen we niet omdat er tevelle wind stond enhet bewolfkt was maar het was een mooie wandeling. Terugin ons huisjehebben ans en jan voor ons gekookt want sanne en ik hadden eerder deze week al voor hen gekookt inhet jeugdhotel. En op tijd naar beden hopen dat de helehike vanochtend wel door ging.Op tijd uitbed lekker ontbeten en opweg naar het gebouw waar we te horen zouden krijgen of het doorging. En om 10 voor negenhoorde we dat het doorging. Maar met de laatte canceling van gister nog inons hoofd geloofde we nog nergens in.Op weg naar het heliplatform waar we onze speciale schoenen en sokken kregen. en toen op naar de Helicopter. Ook het vleigen in een helicopter is leuk maar minder leuk als het 12 personen vleigtuigje.En toen was het zover we stonden op de gletser. Erg gaaf. We kregen specialedingen onder onze schoenen waarmee we onze voeten goed in hetijs konden zetten en we niet weg zouden glijden. en toen op weg we zijn ruim 2,5 uur op de gletser geweest. er gaaf. ik hebveel foto's gemaakt. we zijn ok door een soort van gatin het ijs gegaan.Weer met de helicopter terug. Ik mocht weer naast de piloot zitten. Het was erg gaaf. en nu zit ik weer hier mijn verhaal te tyopen. zometeen ga ik lekker naar het huisje om een warme douche te nemen.

Groetjes en veel Liefs uit Nieuw Zeeland

Reacties

Reacties

Jessica

Hoi Diaan,

Ik word elke keer stik jaloers als ik jou verhalen lees. Wat een geweldige en bijzondere dingen maak jij allemaal mee. Zit je weer in een helicopter, sta je boven op een gletsjer. En wij zitten hier in het ijskoude kikkerlandje.

Nou geniet er van, maak veel foto's. Sta te spingen om ze allemaal te bekijken.

Liefs Jessica

Daan

Hai meis,

Echrt super leuk al die verhalen. Ben echt wel jaloers op je hoor.
Zoveel mooie dingen die je daar ziet. Wanneer kom je de foto's showen?
Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat doen.
dikke kus daan

Eef

Hai Meiske,

Geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt en zo te horen komt je camera goed van pas,ben reuze benieuwd naar de foto's.Onze mini vak was heel wat kouder als de jouwe maar we hebben het wel goed naar ons zin gehad.Lekker gekerstshopt en ook nog een tripje naar duitsland[aken].Kreeg er gratis een ontwenningskuur bij want in restaurants en hotels mag niet gerookt.Nou meis,geniet nog maar lekker van je reis.

Heel veel liefs van je moeder.

Perry

heeeey zussie
het bevalt nog goed lees ik. Maak er nog een leuke laatste week van en lekker blijven genieten. Ik benijdt je had ook graag op een gletsjer gestaan. Hier is ook alles nog goed heb ook een leuke mini vac gehad;P.

tot volgende week
je broertje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!