dianaopreis.reismee.nl

Queen charlotte wildernes park in de Marlborouch sounds

De volgende ochtend vertrokken we om 6.40 naar het vliegveld waar we met een twaalf persoons vliegtuig naar het zuidereiland zouden vertrekken. We zouden landen in picton maar dat werd blenham vanwege de vele wind. Het vliegen was echt super gaaf we hadden wat turbulentie maar zelfs dat vond ik gaaf. We hadden het grootste deel een prachtig uitzicht. Vanuit blenham werden we met ewen busje naar picton gebracht waar we op de boot naar Queen charlotte wilderness park stapten. een deel van de groep hebben we eerst afgezet en zij zouden lopen naar de accomodatie. De rest ging verder met de boot. Ik heb het hele stuk van waar we de andere afzette tot de accomodatie mogen stuuren( erg gaaf). Bij de accomodatie die op prive land lag dus waar niemand andersdan wij mocht komen stond de eigenaar ons al op te wachten met zijn pickup die onze bagage naar boven zou brengen. En jahor wij mocht ook meereijden. Al moest dat wel voor op de motorkap want achterin srond het vol met bagage. We hebben erg gelachen. Na de beste kamers uitgezocht te hebben. ZIjn we met zijn vieren Eliza, Janine, Sanne en ik gaan wandelen. We wilden een wandeling doen naar een strandje en die zou een uur en drie kwartier duren qwe deden er 2 uur en eenkwartier over. HEt was een heel raar idee dat we de engen waren op dit groote stuk land.Het water bij het strandje was te wild dus we konden niet zwemmen. Na uitgerust te zijn begonnen we aan de terugtocht. TOen we later vroegen hoeveel kilometer het eigenlijk was bleek dat we ongeveer 20 km gelopen hadden in totaal. Terug bij de accomodatie bleek de rest ook net aangekomen te zijn. Even gedoucht en toen wer dhet eten al weer op tafel gezet. Een heerlijke maaltijd en vooral het toetje was erg lekker. Moe van de vele indrukken en de lange wandeling van die dag zijn we vroeg naar bed gegaan. Om dat wij de wandeling naar de punt van het land al gemaakt hadden hebben we de dag erna lekker uitgeslapen en er een rust dag van gemaakt. Lekker wat gelezen. S' middags heb ik samen met Gert nog evne wat gesnorkeld in de baai bij de accomodatie en een paar mooie schelpen en vissen gezien. S'avonds hadden we weer een heerlijke maaltijd en daarna konden we vragen stellen aan Ron de eigenaar. over het ontstaan van het park. En daarna weer lekker naar bed. Ook de volgende ochtend hoefde we er niet vroeg uit. want de boot zou ons pas om half elf ophalen wat half twaalf werd omdat er iets kapot was. Uiteindelijk zijn we met eenkleinere boot opgehaald. Onderweg naar picton in de verte nog dolfijnen gezien.In picton stond onze nieuwe bus met chauffeur al te wachten. Na wat gehaald te hebben voor de luch. zijn we opweg gegaan naar Nelson. Via de langzame route. Hier kwamen we om half zes aan. Sanne en ik hebben toen wat boodschappen gedaan en pasta gemaakt. Ans en Jan hebben gezellig met ons meegegeten en met zijn allen hebben we even een wasje gedraaid. Dus alles is weer schoon. Morgen ga ik kajakken bij het abel tasman park. Ik hoop dat mijn rug dan wat minder pijn doet want daar heb ik behoorlijk last van gehad vandaag. Maar dat zal best wel. De volgende keer horen jullie meer over mijn kajak avontuur. en het is hier nog steeds lekker weer dus ik ben al een beetje bruin.

Groetjes en veel liefs uit Nieuw Zeeland

Reacties

Reacties

eef-mischa-perry

hoi diaan,

even een berichtje van ons allen uit dit koude kikkerlandje, maar goed dat je je wandelschoenen hebt ingelopen want zo te horen heb je ze wel nodig. Mies en ik staan op het punt een wat minder verre reis te maken dus het was leuk nog even je berichtjes te lezen. Veel plezier verder groetjes van ons allen.

p.s. Waar blijven die pics nou?!?!?!?!?!!?

Daan

Hai meid,

Jeetje wat doe je er toch veel.
Wel super leuke dingen allemaal. Volgens mij heb je het goed naar je zin!
En al een beetje knappe gasten gezien??
Niet te bruin terugkomen he??
Je krijgt een dikke kus van de kids.
Missen je wel hoor.
NOu meis nog heel veel plezier en ik hou je in de gaten.

kus daan

Jarla

Oh mijn god zo lang gelopen?? Maar zeker wel hele mooie natuur om je heen? Dan heb je dat niet zo door denk ik. Het klinkt in ieder geval allemaal heel erg tof diaan!!

Kuss Jar

Willemien

Hoihoi! Zo te horen gaat alles gelukkig goed daar aan de andere kant van de wereld. Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt!!!
En je zal wel een topconditie hebben nu je van die lange wandelingen maakt! ;-)
x Wil

Miranda

Wat doe jij ontzettend veel!! Blijf je wel goed eten, anders kunnen we straks echt door je heen kijken...veel plezier nog verder en tot gauw (ik vind t altijd weer leuk om je verhalen te lezen)
x Miranda

carin

Zal ik de stenen alvast verwarmen voor je rug
Kan je best gebruiken na al dat wandelen denk ik volgende keer ga ik wel mee als je persoonlijke masseur

groetjes

jacqueline

Hey vakantieganger,

Een surf dute op een privé eiland mag je wel voor me regelen hoor. Of lopen er tussen al dat natuurschoon geen surfdutes?
Maar geniet er nog van en veel plezier met je kajakavontuur. Kijk uit naar t volgende verhaal
kuzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!