dianaopreis.reismee.nl

Auckland, Bay of Island en Rotorua

De tweede keer dat ik mijn verhaal typ want de eerste keer was het weg toen ik het opsloeg. het zal dus iets korter zijn.

De volgende ochtend vroeg vertrokken uit auckland, Onderweg een aantal stops gehad. De eerste was bij een Kauriboom museum. De tweede was bij een Kauriboompark. Hier hebben we doorheen gewandelt. Het was erg mooi. De derde was bij Tana mahuta. 1 van de grootste Kauribomen van de wereld. Dit was erg indrukwekkend vooral ook door de manier waarop de Maorigids vertelde. I(nde Bay of island aangkomen eerst wat boodschappen gedaan en daar na even onszelf in ons huisje geinstaleerd. Waarna we naar het dorp/stadje gingen om wat te eten. Goed gegeten en het was erg gezellig. Daarna lekker naar bed want de volgende dag zouden we gaan zeilen. Wat niet doorging door het slechte weer. Dus toen maar de wandeling naar Haruru Falls gemaakt. We vertrokken in groepjes maar liepen uiteindelijk met de hele groep bij elkaar. Het was een erg mooie wandeling door de mongrove en aan het eind de waterval. Met de taxi terug en wat boodschappen gedaan voor de pasta van die avond. S'avond kregen we nog wat algemene mededelingen van Leen ( de reisleider ) en daarna naar bed. Dinsdag was het vroeg dag. Om half acht werden Gert en ik opgehaald om te gaan duiken bij de Rainbow Warior. Dit was erg leuk en mooi en ik heb nu mijn diepduik gedaan. De tweede duik was bij een rif en we doken tussen de rotsen door. een hele gave dag! terug bij het huisje was er nog niemand terug want die waren vandaag gaan zielen dus heb ik de was gedaan van mij, Sanne en Annelies. S'avonds hebben we met zijn allen GeBBQ. Erg gezellig. De volgende dag er vroeg uit voor een lange reisdag naar rotorua. Het landschap blijft boeien dus de lange busrit was niet erg en onderweg voldoende stops waaronder 1 voor de luch van dingen die we nog van de BBQ over hadden.

In Rotorua aangekomen eerst door de stad gereden en we roken d3e zwavellucht van de geizers al. Naar een uitkijkpunt gereden en naar de green en bleu lake. Erg mooi. Daarna door naar het hotel. S'avonds gingen we naar een maoriavond. Vooral de zang en dans was erg indrukwekkend. Terug in het hotel lekker gesalpen na de lang dag. Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en daarna heb ik met Sanne, Annelies, Ans en Jan door rotorua gewandelt. erg leuk. Daarna Zijn Annelies, Sanne en ik naar de Polynesian Spa gewwest. Warmwater baden diep door de aarde( vulkanen)verwarmd worden. Erg lekker maar je ruikt wel naar Zwavel dus goed douchen. En nu typ ik voor de tweede keer dit verhaal.

Ik heb al veel foto's gemaakt maar geen kabel bij me dus ik kan ze er niet opzetten.

Ik heb het erg naar mijn zin, er zijn leuke mensen, mooi landschap, en mooi weer.

Groetjes en veel liefs van mij uit Rotorua Nieuw Zeeland

Reacties

Reacties

Mariska

Hey Diaan,

klinkt allemaal heel mooi en super gezellig. Ben benieuwd naar de foto's. Hoe is het met de zwavellucht, is die al verdwenen?:)
Tof dat je nu met je duikervaring in zo'n mooi gebied kunt duiken. Heb je ook een onderwatercamera?
Ok, veel plezier nog en geniet ervan!

Jarla

Heey Diaan,

Het klinkt allemaal helemaal leuk!!Nog heeel erg veel plezier en geniet ervan!
'
Groetjes,

Jar

Eef

Hoi meis,

Fijn weer wat van je te horen en ik ben heel blij voor je dat alles zo positief is.Ben echt heel benieuwd naar je foto's.Geniet lekker van al het moois wat je ziet en de gezellige groep.

dikke kus mam

Willemien

Hoihoi Diana!
Klinkt allemaal heel indrukwekkend! Jammer dat je je foto's niet op de site kunt zetten. Dan was beter voor te stellen in wat voor omgeving je aan het reizen bent. Maar het klinkt allemaal mooi. Gaaf ook dat je gedoken hebt!
x Wil

Miranda

Tis je gelukt...je heb gedoken!! Super!! Leuk dat je ons op de hoogte hou...en het is elke keer weer leuk om te lezen wat je allemaal voor gave dingen doe!! Veel plezier nog en tot de volgende keerd
x Miranda

jacqueline

wow, klinkt super. ik vind het wel een gek idee dat je aan de andere kant van de wereld ben. En kan me geen voorstelling maken van hoe het daar uitziet. Leuk dat je een mouriaavond heb mee mogen maken. En gedoken, tof hoor. Zal wel mooie plaatjes hebben.
Ik zit ziek thuis en had je vandaag bijna gebeld om bij te kletsen. Kijk al uit naar je verhalen als je terug ben. We gaan zeker snel afspreken. Ik ben druk bezig met het bedenken van me afscheidt van de bso en van de kids van de gezinsondersteuning.
Nou ja, geniet nu maar lekker van je vakantie en ben benieuwd naar je volgende verslag.

dikke knuffel jacqueline

Lisette

Hey meis,
wat gaaf joh, al je avonturen!!! Ben toch wel een heel klein beetje jaloers geloof ik ;-) Leuk dat je hebt gedoken, ging het goed? Zo te lezen ook leuke mensen in je groep.
Nou, geniet er nog van! Maar dat gaat wel lukken geloof ik. En als we terug zijn snel een meiden-avond plannen, want die foto's willen we natuurlijk wel snel zien he?!
Have fun!!!! Liefs, Liset

Cees

hey Diaan ik zal het doorgeven van je duiken arjan zal wel vragen om fotos je moet van iedereen de groeten
hebben. afgelopen zondag heb ik met minke gedoken
in een droogpak dat bleek toch niet zo droog te zijn,nekseal was te wijd.blijf lekker genieten van je trip
als ik alles zo lees zal dat best lukken.

groeten Cees

carin

Hallo wijvie

Waanzinnig hoor deze ervaring vergeet je nooit meer
Ondanks dat je het twee keer heb moeten schrijven is Het een leuk verhaal en je heb twee keer kunnen na genieten.
Maar ik vindt het wel diaan hoor die haar kabeltje vergeet om de foto's erop te zetten
Gelukkig je blijf jezelf

liefs carin

mies

He zus,
hier een kort berichtje van mij aangezien in je vanochtend nog gesproken heb. (dit he ik trouwens doorgebeld aan de rest) Ben wel jaloers hoor; jij zit daar met mooi weer te genieten en ik zit hier ik die klotekou een beetje verkouden, druk op sgool en aant werk te zijn. Is trouwens wel weer een mooi verhaal.

Hele dikke kus van mij.

P.s. We hadden dat spelletje in de auto beter wel kunnen doen, blijkt maar weer!

Thea

Hoi meid,

Ik heb je reis verslag gelezen echt helemaal te gek!
Blij dat de groep leuk is en dat je zo geniet!
Kan niet washten op je foto's!

Een dikke zoen en wel fijn dat je weer naar nederland komt! xx Thea

je zusje

he sis,
nog 2 daagjes en dan ben je alweer thuis. Ik hoop dat je nog een paar leuke daagjes heb en heel veel plezier met het zwemmen met dolfynen.
Dikke kus en tot vrijdag 06.00 uur (veel te vroeg, maar ja)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!